Belajar Forex dengan saya

Thursday, March 8, 2018

Pemuda UMNO Batu Sapi fokus hadapi cabaran PRU-14

Mesyuarat Jawatankuasa Pemuda UMNO Batu Sapi baru-baru ini telah menetapkan beberapa fokus utama dalam menghadapi cabaran PRU-14 yang dijangka akan diadakan pada bila-bila masa saja mulai saat ini dalam tahun 2018.

Khairul Firdaus selaku Ketua Pemuda sangat komited memperingatkan semua Jentera Pemuda diperingkat Bahagian dan Cawangan-cawangan agar tidak leka dan meluangkan masa untuk saat ini dalam mencapai usaha untuk memastikan Barisan Nasional kekal pertahankan kerusi Parlimen Batu Sapi dan dua kerusi DUN iaitu Sekong dan Karamunting.

Walaupun begitu, terdapat beberapa kekesalan yang dihadapi Pemuda UMNO Batu Sapi yang mana ADUN Karamunting pada masa ini YB Datuk Charles O Pang sangat tidak komited untuk turun padang apatah lagi membantu menyelesaikan atau membantu mengurangkan masalah yang dihadapi penduduk terutama dikawasan DUN Karamuntung.

LDP wajar menilai semula untuk mencalonkan Charles sebagai Calon BN di Kawasan karamunting, kerana "Track Record" beliau semenjak menjadi wakil rakyat kawasan Karamunting adalah teruk.

Asas pada itulah,  mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Batu Sapi tahun 2016 dan 2017 mengusulkan kepada pucuk pimpinan Barisan Nasional agar tidak mencalon semula Charles sebagai Calon BN di Kawasan Karamunting. Peranan beliau terhadap pembangunan belia di kawasan DUN Karamunting juga tidak banyak membantu.

DUN Karamunting dan Parlimen Batu Sapi adalah kawasan yang diwakili calon Parti Komponen Barisan Nasional, tetapi jentera UMNO  Batu Sapi dibantu 3 sayap parti Wanita,Pemuda dan Puteri adalah jentera yang kerap kali turun padang melaksanakan pelbagai program dan bantuan untuk rakyat di kawasan ini.

Saya selaku Ketua UMNO Cawangan Kg. Bokara berpendapat dalam situasi mengadapi PRU-14, wakil2 rakyat Parti Komponen dikawasan ini wajar cermin diri jika mahu dicalonkan semula sebagai calon BN.

Sebagai jentera UMNO peringkat akar umbi, UMNO Cawangan Bokara akan komited membantu sesiapa sahaja calon BN yang diputuskan untuk mewakili kawasan ini.

Berbalik kepada antara perkara berbangkit dalam Mesyuarat Pemuda UMNO Batu Sapi antaranya, Khairul Firdaus mahukan perkampungan bumiputera tempatan persisir pantai kawasan Batu Sapi wajar diwartakan sebagai Perkampungan dan mana-mana kampung yang setinggan yang tidak mempuyai tapak, kerajaan wajar menyediakan tapak tanah sesuai untuk penduduk tersebut berpindah.

Khairul Firdaus juga menyokong usaha agar Kampung Bokara diwartakan sebagai perkampungan tradisi dan juga perkampungan tertua di Sandakan. Masalah Birokrasi Pihak Berkuasa Tempatan adalah antara punca Kampung Bokara sehingga kini masih belum diwartakan.  

#TerusBerjuang #BarisanNasional


No comments: