Belajar Forex dengan saya

Tuesday, April 4, 2017

YB Datuk Charles O Pang berjanji perbaiki kelemahan sepanjang pentadbiran jika dicalonkan semula dalam PRU-14.

YB Datuk Charles O Pang (berdiri dibahagian belakang) bersama sebahagian 11 Ketua-ketua UMNO Cawangan ZON DUN Karamunting yang hadir dalam perjumpaan santai di kediaman Encik Awang Yunus Amat di Kampung Karamunting,Sandakan.

Pada 24 Mac 2017 lepas,jam 09:00 pagi satu perjumpaan  Santai antara Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)  Karamunting bersama Ketua-ketua Cawangan UMNO di ZON Karamunting bagi membincangkan permasalahan setempat yang timbul samaada masalah infrastruktur mahupun masalah penduduk setempat secara am-nya.
Dalam perjumpaan tersebut, Yasser Rashdan selaku Ketua UMNO Cawangan Kg.Bokara membangkitkan pelbagai isu serta kelemahan ADUN Karamunting yang mana sejak kemenangan beliau pada PRU-14 lepas, sikap sinis PPM DUN Karamunting terhadap sebilangan Ketua-ketua UMNO Cawangan menyebabkan kredibiliti ADUN Karamunting menjadi tidak digemari dan tidak popular.

Pada Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Batu Sapi 2016, Ybhg Sdr Hj Khairul Firdaus Datuk Hj Akbar Khan telah mengemukakan usul kepada pucuk pimpinan pusat Agar ADUN Karamunting YB Datuk Charles O Pang dan Ahli Parlimen Batu Sapi YB Datuk Linda Tsen Thau Lin tidak dicalonkan semula sebagai calon Pilihanraya mewakili Barisan Nasional pada PRU-14. Usul tersebut disambut baik oleh semua perwakilan pemuda yang hadir.

Perkara ini telah disampaikan kepada YB Datuk Charles O Pang dalam perjumpaan Santai kali ini dan beliau memohon maaf kepada barisan ketua-ketua cawangan yang hadir atas segala kelemahan pentadbiran yang timbul sepanjang beliau menjadi wakil rakyat kawasan ini.
Beliau juga berjanji akan jika dicalonkan semula dalam PRU-14 akan datang, beliau akan susun atur semula strategi pentadbiran agar peranan PPM ADUN dan Ketua-ketua Cawangan UMNO Khasnya mencapai kesepakatan yang dinginkan. 

No comments: